Bliv inspireret
Podcast – Svar med lynets hast
Denne podcast skal få dig op af stolen... Hvis du orker det, så er der en ret spændende artikel om hvorfor svartider er meget vigtige. Du finder den originale artikel her - på engelsk. Nå - du kan også læse Leon Birdis egen artikel - på dansk lige her Uanset hvad, så...
læs merePodcast – Bedre hitrate når kunden henvender sig
Det er ikke svært at få kunder ind ad døren... For du har jo en markedsføring der ruller deruda'. Der er tv-kampagner, reklamer på Facebook og lidt i de trykte medier. Og kunderne reagerer - de ringer, de mailer, de chatter og nogen af dem starter endda Skodaen og...
læs mereBilafgiften falder… Dumme regering!
Synes du at der er mørke skyer over salget? Regeringen og DF er netop nu ved at forhandle sig frem til en skatteaftale, der i høj grad er interessant for dig, fordi den er relevant for dine kunder. Så du er i et vaccum. Kunderne er gået i stå. Priserne er usikre. De...
læs merePodcast – Ved du hvordan nøgletal kan blive til bedre bundlinje?
Vi fik et chok! ...da vi opdagede hvor mange muligheder - og oversete quick wins - der ligger i at kende virksomhedens nøgletal. Vi troede, at det var løgn, men det var rigtigt: Der er kæmpe forskel på sammenlignelige nøgletal på tværs af bilforhandlere og...
læs merePodcast – Hurtigt svar + Screening + Prioritering = Mere Salg
Forestil dig at du står foran en række døre. Du ved at der er en krukke med penge bag hver eneste af dem. Men du ved ikke om der er 1, 1.000 eller 100.000 kroner. Der er syv døre - du har tid til at åbne dem alle. Men du har ikke tid til at finde pengene bag alle...
læs merePodcast – Kunderejsen
Kunderejsen er dit værktøj til mere salg. I denne podcast taler vi om kunderejsen. Det er den proces der sker fra kunden tænker "ny bil" til han sidder i den på vej hjem fra forhandleren. Kunderejsen er vigtig at kende til - og den er vigtig at tage stilling til. Du...
læs merePodcast – Kunderelationer hos bilforhandleren
Det er svært at bevare den stærke relation i disse tider... Dine kunder kommer mindre i butikken - fordi de googler og beslutter en stor del af deres indkøb foran deres pc eller iPad. Når bilen så er solgt, er der lang tid mellem serviceintervallerne - og hvis ikke du...
læs merePodcast – Der kommer en million dollars!
I denne første podcast byder vi dig velkommen til en masse inspiration og lidt provokation. Temaet for hele vores serie af podcasts er: "Sådan sælger du mere". Vi har fokus på bilbranchen - og vi udfordrer dig gennem podcasts og blogindlæg. I dette afsnit kan du bla....
læs mereHar du styr på kundens serviceoplevelse?
Kunderejsen Det er genialt! Kundens vej gennem forhandleren er designet perfekt: Først ser jeg annoncen på nettet - så ringer jeg og taler med en imødekommende sælger - dernæst ankommer jeg til forretningen og bliver modtaget af en sød værtinde. Hun viser mig vej til...
læs mereSmå biler dræner din bundlinie.
Fra mellemklasse til minibil Det var sgu tider! Vi solgte en Golf, Astra eller Cee’d og fik 12.000 i bogen. De af os der kunne kunsten at gennemføre positivt, rådgivende mersalg kunne fordoble DB’et - bare ved at sælge den rigtige pakke - eller måske ved at få solgt...
læs mereKommer dine kunder retur og køber den næste bil?
Hvorfor kommer mine kunder ikke tilbage? Som bilforhandler er du i en lidt speciel situation. Du er sælger uanset om du er servicerådgiver, mekaniker, værkfører eller, ja sælger. Du har en kæmpe indflydelse på de kunder og potentielle kunder der bevæger sig rundt i...
læs mere